Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 28. ledna 2024

Křížaly





 Když jsem byla malá, babička sušila křížaly ve staré troubě, o které jsem nedávno psala.

Měla v ní síta, na která jsme spolu kladly plátky jablek a hrušek. 

Dělaly jsme spolu “křížaly”.







A já se jí ptala, kde je ten křížek, 

když děláme křížaly...







"Krájíme jablíčka na kroužky a tak jsou to kroužaly. 
A to slovíčko se scvrklo na slovo křížala. 
Stejně jako ten plátek, co držíš v ručičce," odpověděla babička.





Vzpomněla jsem si na tento rozhovor dnes, když jsem navlékala na provázek křížaly.

Jo, a těm z hrušek říkávala “štěpány”.

A možná tyhle vzpomínky vložím také do knížky…

❤️




13 komentářů:

  1. Věrko, krásné vzpomínání. Já také často vzpomínám na svou babičku. Nejen že výborně pekla, vařila, sušila bylinky a nakládala zeleninu, zavařovala ovoce, dělala džemy a ovocné šťávy, ale dovedla i krásně vyprávět o době, kterou prožila. A že ten život nebyl nic jednoduchého ani snadného, tak o tom žádná. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Iwko, souzním ❤️ Pamatuji ty časy a v podstatě teď je v Nebi i žijeme. Proto má kniha "klíč k nebi" bude kromě skutečného příběhu, právě i o těchto maličkostech, které dělají ten náš svět velkým.

      Vymazat
  2. Věrko, moc ráda čtu váš blog a já tak hodně vzpomínám. Taky jsem prožila hezký chvíle s babičkou. Děkuji vám za to. Ivča

    OdpovědětVymazat
  3. Křížaly jsou super a máme je doma moc rádi. A je pravda, že je mám taky spojené se vzpomínkami. Hlavně na Vánoce strávené u babičky, kdy se dávaly na stůl křížaly místo různých chipsů a tak dále. No, dneska už by to asi nešlo. Ale mám je ráda. I když teda jím i jiné vitamíny. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Křížaly dělala babička, mamka já též. Na Vánoce jimi obdarovávám rodiny synů. Nikdo sklenicí křížal nepohrdne.
    Moc krásně jsi to nafotila.
    Měj se hezky a na knížku už se těším !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My holky ze staré školy, viď. Víme, co je dobrý. Hezké dny, Věrka ❤️

      Vymazat
  5. Věrko, to je tak milé povídání.

    OdpovědětVymazat
  6. Poprosím Vás o více fotek Vašeho úžasného porcelánu na stole 💗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A který máte na mysli? Mám tam více nádobí. Ráda vytvořím nový příspěvek, když budu vědět který. Věrka

      Vymazat
  7. Věrko, museli ste mať úžasnú babičku <3

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...