Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 28. února 2020

rozhovory s otazníkem?



"Za mě název této knihy, jedině "Recept na štěstí",
 říká starý pan profesor a pokračuje ve své úvaze.

"Vždyť recept je něco, co je tvárné... 
můžete do něho něco přidat a něco ubrat...
a záhy je na světě nová chuť či příchuť.

Vy jste kreativní duše, k Vám patří Recept. 
Vzorec je pevně daný... nelze přidávat ani ubírat. 
Tak by vznikaly velké chyby..."

"Dobře pane profesore. Souhlasím s Vámi. 
Původně, na samém počátku,  to totiž měl být recept...
pak jsem se v průběhu tvorby díla,
 odchýlila k názvu Vzorec na štěstí ..."

"Já jsem pro to, aby za tím názvem "Recept na štěstí" byl ještě otazník..."

"Pane profesore, to nééé. To tam nedám..."

následovaly nekonečné hodiny diskuze proč jo a proč ne...
Nakonec vše rozhodla tato věta:

"Když bych tam, pane profesore, dala ten otazník,
 vypadalo by to, jako, že si nejsem vůbec jistá."

Pan profesor vstává od stolu, usmívá se a mezi dveřmi se zastavuje...
Otáčí se na mě a říká:

"Ale to je právě ohromné štěstí, že si nejste jistá!
V dnešním světě jsou si všichni  jisti... a mnozí vším ..."


Jeho kroky pokračují dál do verandy 
a já cítím celým svým bytím, jak se mě dotkla pravda.
Ano, ten otazník tam bude.

Pan profesor se vrací zpět ... ta důležitá minuta vše rozhodla...
Usmíváme se na sebe oba...

"Je to asi má poslední kniha, 
které jsem dělal korekce a moc ráda ji obsahově s Vámi konzultoval..." 
čtu v jeho očích přání...

"Ten otazník tam bude, pane profesore, má tam být.  
Teď jsem si už jista..."


A kdyby pro nic jiného, tak pro pana profesora,
 který mi kdysi dávno řekl, 
že by jednou rád ode mě četl knihu...



16 komentářů:

  1. Nechala jsem si to chvíli projít hlavou a ten otázník tam asi náleží. Řekla bych,že po dočtení knihy čtenář si v sobě na tu otázku bude chtít odpovědět. Možná jsem to dobře nenapsala, ale fakt cítím, že ten otazník tam svoje místo má.
    Měj se Věrko, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za Tvé řádky a úvahu. Porozuměla jsem Tvým slovům a myšlenkám. Přeji krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, to je krásné. Pan profesor je moudrý a má pravdu. Je štěstí potkat v životě takového člověka jako je on. A ty jsi mu splnila přání, aby si mohl přečíst Tvoji knihu.
    Už se na Tvoji novou knihu moc těším. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za Tvé řádky. Byla pro mne velká radost, spolupracovat na knize s tímto člověkem. Četl všechny mé knihy, a také byl kritikem každé z nich. Ke každé mi vždy řekl co je dobře a co ne. Proto spolupráce tato, má pro mne velký význam.
      Návštěvy u něj doma, povídání o životě...to byla pro mne pocta a radost.
      Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  3. Věrko, moudrá slova pana profesora. I já jsem pro otazník, protože každý má recept na štěstí trochu jiný, stejně tak jako úhel pohledu na určitou věc. A takhle bude mít čtenář o čem přemýšlet, co do toho Tvého základu receptu ještě přidat a jak si recept vylepšit dle svého.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Děkuji Dášo za Tvé řádky. Hezký víkend přeji. Věrka

      Vymazat
  4. Věruško, chvilku jsem se zamyslela a taky si myslím, že ten otazník tam má být. Pan profesor je moudrý člověk a je prima, že jsi ho potkala. Už se moc těším na Tvoji knihu.
    Měj se krásně. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, děkuji i za Tvou úvahu a komentář. Osud nám spojil cesty už před mnoha desítkami let s panem profesorem. O to větší mám radost nyní, když už oba, zkoušeni životem, spolu vedeme rozhovory o štěstí.
      Kouzelné a křehké chvíle.
      Přeji krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  5. Nádherné, už se těším na novou knihu!Za mně otazník. Mějte se hezky.Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivanko, děkuji za souznění. Přeji krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  6. Tak teď už to vypadá, že knížka bude každým dnem. Jupí. Moc se těším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maru, děkuji za komentář. Ale byly to perné chvilky... Řekla bych silné kontrakce... co se týká technické přípravy. Myslím, že můžeme pomalu odpočítávat dny do jejího zrodu. Určitě dám vědět.
      Věrka

      Vymazat
  7. Milá Věrko, napadlo mě, jestli vůbec existuje recept na štěstí." Štěstí, co je štěstí? Muška jenom zlatá." Šťastným člověk buďto je nebo není. Za každých okolností. Pocit štěstí si neseme každý v sobě už jen pro to, že jsme, že žijeme, dýcháme. Že se můžeme rozhodnout, jestli se chceme cítit šťastní nebo ne. Takže název knihy je přesný. Jak slovo RECEPT, tak otazník na konci. Alena (modrý kvítek)
    PS: tolik se toho v poslední době stalo neuvěřitelného, až budu moci, napíšu mail. Zatím moc zdravím a přeji hlavně zdraví. I Lucce z minulého příspěvku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko děkuji za tvé řádky. Budu ráda za email. Opatruj se.
      Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...