Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

středa 8. ledna 2014

... kouzelní ptáčci ...

... jako tatínek  a maminka ...
… další náš kreativní výtvor je kolotoč plný kouzelných ptáčků, jenž kouzlí a  střeží růžové sny. Tito ptáčci jsou v páru,  jako maminka a tatínek, budou střežit naší Carolince sladké sny. Na začátku byla motivace, jak udržet našeho Benjamínka Carolinku  ve své posteli, nikoli v té naší …
…naše Carolinka je Benjamínek, vymodlené děvčátko a tak k ní také  přistupujeme, ve všem.  Nekřičíme , když něco vylije, rozbije nebo pokazí. Vysvětlujeme. Nebědujeme na ni, když nemáme svůj den. Zaměstnáme ji a dáme velký úkol. A když máme svůj den, tvoříme, povídáme si, zpíváme, ač neumíme J, hrajeme na klavír, vaříme spolu, chodíme do lesa … užíváme se a žijeme. Život se má prožít ne přežít… Moc si přejeme, aby měla krásné vzpomínky na své dětství… A tak občas dovolíme i to, co velkým dětem nebývávalo tolik dovoleno. Co je krásné, že nežárlí, že to malé sestřičce přejí. V tom mě utvrzují, že se mají opravdu rádi …
... a už se šijí kouzelní ptáčci  ...
... první představení ... Carolinka šeptá ptáčkovi své kouzelné jméno ...
... hledáme ty správné očička... důležitý úkol, neboť oko - do duše okno ...
... úkol Carolinky, vytvořit tělíčko. Pěkně ty kouzelné ptáčky napapáme...vycpeme...
... kouzelní ptáčci pod našimi rukami ožívají ... Ta radost z tvoření, ta je vždy k nezaplacení ... vidět za sebou dílo. To je radost...
... a ke každému ptáčkovi to správné očičko ...všechny vybrala Carolinka ...
 … a tak naší Carolince bylo dovoleno  i spát v ložnici…vždy jsme si říkali, vždyť je to už naposledy, je to náš Benjamínek. Naši vrstevníci mají děti na vysokých školách, ve světě a my tu máme malého drobka, buďme rádi za všechny ty chvíle a minuty i v noci… ale… přichází ale …učení samostatného spánku je náročné… a tak nastoupila motivace. Předevčírem tatínek vymyslel televizi do pokojíčku a maminka včera ptačí kolotoč s neuvěřitelnou bajkou …
 …bajka o kouzelných ptáčcích …
…tito ptáčci plný lásky jsou v páru, jako maminka a tatínek, patří k sobě. Mají se moc rádi a musí být spolu i  v noci. Jeden bez druhého  by byli smutní. A tito milující ptáčci jsou i ptáčky kouzelnými. Střeží krásné sny toho, kdo pod nimi spinká. Střeží Ti Carolinko tvé sny, kouzlí jen ty nejkrásnější a nejsladší… Kdyby byla postýlka prázdná, byli by kouzelní ptáčci smutní… nemohli by kouzlit krásné sny a hlídat tu nejhodnější holčičku pod sluncem. S rozbřeskem a prvními slunečními paprsky končí jejich kouzelná moc a tak ráno přeběhneš k mamince a tatínkovi do ložnice do jejich postele se "dopéct "… a hlavně vyprávět nám ty kouzelné sny…

 …a co mi bylo inspirací? Vzpomněla jsem si na kouzelné, nádherné závěsné rybičky z mého dětství. Měli je kluci od sousedů  v obýváku a já pod nimi stála celou věčnost. Ladně se mi točili nad hlavou a zářili všemi barvami. Měli zářivé barvy, viseli na jakýchsi drátkách a pro mne to byl ten nejkrásnější pohyb ryb, které jsem kdy viděla. Od těch dob jsem je už nikdy nikde neviděla …
(kdyby je někdo objevil, ráda je od vás koupím)
.. tak nám držte palce, že se naše Carolinka naučí spát ve své postýlce s kouzelnými ptáčky …
Třeba jednou bude vzpomínat na ladný pohyb kouzelných ptáčků … kdo ví

... všem krásné a kouzelné sny ...
Věrka

19 komentářů:

  1. Milá Věruško,
    Ty mě prostě každým svým vyprávěním vracíš do dětství. Nabýt Tebe, ani bych si na rybičky(měli jsme je doma) nevzpomněla. Kam se asi poděly? S Carolinkou jste vyrobily krásný kolotoč - plný lásky a pohody. Tak ať se jen nad postýlkou té vaší nejmenší točí, ochraňuje ji a dává pocit klidu a pohody. Krásnou noc.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Pavli, děkuji za hezká slova. Mohu Tě poprosit o něco? Kdyby jsi rybičky našla, můžeš mi je vyfotit? Co bych jen dala za chvíli, je znovu spatřit... dotknout se pocitu z dávné minulosti. Mám je v mých obrazech v hlavě zapsané jako barevné skaláry, nejkrásnější rybky světa... Děkuji, Věrka

    OdpovědětVymazat
  3. Vierka...moc krasne si to napisala... ta bajka je uplne uzasna...:) Ja si pamatam labute na kolotoci...bolo to u babky a ako malu ma vzdy davali spat poobede...spavala som vo velkej starej posteli, zakryta velkou paperovou perinou a nad hlavou mi kruzili labute...ten ukludnujuci pocit citim vzdy ked si na to len spomeniem .) paaa Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzanko, je tak krásné, že v nás zůstávají jemné doteky z dětství po celý život a vytáhneme je z paměti vždy, když je třeba. Děkuji za Tvé hezké řádky. Přeji krásný poklidný den.Věrka

      Vymazat
  4. Věruško, držím palečky !!!! S tak krásnými ptáčky se to určitě podaří !!!! Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, děkujeme. Doufám, je to běh na dlouhou trať. Vždy když ji to naučíme přijde něco jako pobyt v nemocnici a začínáme od znovu. Máme soucit, pochopení, ale pravdou je že i máma s tátou ho potřebují :-) Krásný den plný sluníčka. Věrka

      Vymazat
  5. Taky jsme měly rybičky zavěšené a lampičku,která se teplem roztočila a ty rybičky se rozpluly vlnily,no krása.Super kolotoč jste vyrobily.Přeji,aby zabral i když moc nevěřím,ale držím palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško. Děkuji za hezké řádky. Dnešní výsledek noci? Úplně opačný :-) Usínání ok, ptáčci zabraly. Ale v noci šupy dupy za maminkou, za tatínkem a s rozbřeskem světla šupy dupy zase zpět za ptáčky :-) Jak jsem psala, je to tím pobytem v nemocnici. (kde byla se mnou) asi hledá ve tmě jistotu ( a to má lampičku i bráchu v pokojíčku. Pořád si říkám, že to chce čas a trpělivost. :-) pro všechny. Krásný den plný pohody. Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věruško, tak ty rybičky vidím úplně jasně před sebou, ale kdyby si mě zabila, tak si nevzpomenu, kde visely. Myslím, že doma to nebylo, spíše u babičky nebo tety, prostě nevím. Problém se spaním v postýlce jsme neměli ani s jedním synkem, přestože ten třetí byl taky benjamínek a spousta věcí mu jako nejmladšímu prošla. Moc hezky jste si výrobu ptáčků užily, to je hlavní a držím palečky, aby se povedlo i to spinkání, krásný den a dobrou a klidnou noc,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, děkuji za hezké čtení. S naší Carolinkou to je běh na dlouhou trať. Jak píši, měli jsme ji v pozdějším věku. Naše dcery jsou přesně o 17let od sebe.Tak to jr no comment. Ale jak píšeš i ty, rozumíš Banjamínkovskému syndromu. Vzhledem k věku to neprožívám, ale řeším...zatím bídně..ale vše je asi jak má být...Krásný den...Věrka

      Vymazat
  7. Nádhera...já ty rybky taky někde viděla,ale za nic na světě si nevzpomenu kde to bylo.ptáčci jsou opravdu kouzelní....krásné sny Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, moc děkuji za milá slova. Taková slova jsou zase nádhera pro mne. Krásný den...Věrka

      Vymazat
  8. Věrko moc vám přeji ať se záměr vydaří. Já mám většinu noci kluky stejně navezené u nás v posteli. Sice se je snažíme vracet do postele, ale ta moje důslednost nějak pokulhává. :-(
    A závidím Ti, že dokážeš věci řešit bez křiku. To mi prostě nejde a nejde. Ale já mám pocit, že mě ani nevnímají dokud nezvýším hlas. Jak jsou dva necelé dva roky od sebe, tak spolu tvoří proti mamince velikou přesilu. Takže u nás je to buď boj sourozenců mezi sebou, nebo boj se mnou. :-) Měj se krásně a držím palečky. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leni, nejsem nadpozemská bytost, i já zvýším hlas, ale snažím se, aby tomu tak nebylo.A dávat výprask, to mi přijde už skutečně krajní stav nouze. Rozumím tomu, že jsou situace, které to vyžadují, ale také si myslím, že je to spíš o komunikaci, příkladech... myslím, že se to zatím daří. Velké děti, máme také po dva a půl roku od sebe, rozumím Ti :-) Měj se krásně. Věrka

      Vymazat
  9. Věru, já jsem ty rybičky měla taky v pokojíčku a to dost dlouho, už jsem byla i dost velká. teprve teď jsem si na ně vzpomněla. byly z takové tvrdé folie.
    přeji aby se Vám Carolinku brzy podařilo naučit spávat ve své postýlce.
    krásný večer Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, jsou to přesně ty rybičky. Já mám zase v paměti ty krásné výrazné barvy. Svítivě žlutá, výrazně růžová... jako dítěti se mi tak moc líbily. Kdyby jsi je našla, hned bych je od Tebe koupila. Věrka

      Vymazat
  10. Milá Věrko, tvoje vyprávění je kouzelné. Já si na ty barevné rybičky také pamatuji. Měla je kamarádka a já je u ní jako dítě moc obdivovala. Kouzelné ptáčky máte s Carolínkou moc pěkné. Je vidět, že je holka zdatná pomocnice. Přeji krásný víkend a ať se vydaří to samostatné spinkání :-) Anny

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Anny, děkuji za komentář a milé slova. Je zvláštní, kolik z nás si tyto rybičky pamatuje. moc mne to překvapilo, pozitivně. A tak říkám, kdyby je někdo našel a byly mu zbytečné, ráda se o ně přihlásím, koupím. Jinak spinkání se pořád nedaří. Ale jak se znám, přestanu to prožívat a Carolinka jednoho dne usne ve své postýlce a sama se v ní probudí... Otázkou je , kdy :-) Krásný víkend Věrka

    OdpovědětVymazat
  12. Rybky mám doma,koupila jsem si je ,když jsem byla se školou na zájezdu v Rusku v roce 89, jsou z pruhledné plastové folie,dae

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...