Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 16. ledna 2014

... Carolinky borůvkový koláč ...

 ... Carolinin koláč ...
 ... dnes peče Carolinka ...
 tento koláč má své nové a úplně čerstvé jméno  - „ Carolinin koláč“ . U nás mu už jinak nikdy neřekneme. Pekla ho naše malá dcerka Carolinka a úplně sama. Maminka ji podávala ingredience a šlehala sníh z bílků. Zbytek je dílo 5 leté kuchařky. Jsou momenty, kdy cítím, že ta velká snaha být dětem příkladem, má skutečně smysl. Jako teď…  Dokázala bych mlčet a pozorovat to malé stvoření celou věčnost, jak ji vzrostlo sebevědomí. Jak pobíhá po bytě v zástěrce a s utěrkou v ruce svolává celou rodinu na svůj první borůvkový koláč. Jak organizuje komu uvaříme čaj a komu kafíčko… jak je důležitá a šťastná…

... Carolinka miluje moje olalá s vyšlehaným bílkem. Ne vždy je olalá veselé. To pak bývá veselá Carolinka ...
 Tento moment je nad všechny poklady světa…nad všechny zázraky planety…nad všechny kouzla .. Kdysi dávno , dokonce si vzpomínám i na detaily té chvíle, jsem slyšela nádhernou píseň. Odkudsi jsem přijela v noci domů. Hráli kouzelnou píseň v rádiu. Vypnula jsem klíček v zapalování auta, seděla a poslouchala. Venku poprchávalo, byl ošklivý podzim, tma. Na okno auta dopadaly kapky deště a tenké paprsky pouliční lampy. Ta píseň mne přikovala do sedadla, poslouchala jsem ji a po tváři mi stekla obrovská, těžká slzy plná dojetí. Ta píseň ve mne zůstala a je zvláštní, že v takovýchto momentech, když  Carolinka svojí energií rozsvěcí celý dům, kudy projde, se mi vždy vybaví…
... a teď jsem úplná panímáma ...doslovná citace

Píseň co ve mne zůstala

... ta mísa je ale těžká ...
... ale že jí tu ručičky jen hrají ...
 

 … a když si vzpomenu na borůvky, vždy si vybavím dvě věci. Ta první je, mé žluté pruhované tričko z froté, co jsem zdědila po sestřence (dříve to tak bylo) a  na něm tmavě modré skvrny od borůvek. Vzpomínám si, jak jsem rostla a skvrny bledly (praním). Druhá je vzpomínka na borůvky a hliněný plecháček, džbánek. Na černomodré prsty, které jsem měla ještě týden… Na zácpu po borůvkách našeho Honzíka, který trhal zásadně do pusy  a ne do džbánku …tenkrát mu byli 3 roky…Bože jak to letí … Od těch dob vím, že na střevní potíže okamžitě zabírají a fungují borůvky… prý také na oči ( napadla mne spojitost s oči a zácpou J )… a na dobrou chuť ...

KOUZLO - drobenka je fuč

recept na Carolinin koláč :
( prý to mám napsat hezky, říká Carolinka, tak zkusím její řečí )
4 vajíčka, 150g máslíčka, 250g polohrub. mouky, 150g cukříčku,  prášek do pečiva, 150 ml mlíčka, 2 lžíčky citronové šťávičky, 500g borůvek.
a ještě kus
máslíčka, mouky a cukříčku na drobenku, která Carolince v troubě úplně zmizela. Ale prý to je kouzlo, co neprozradí J
( asi nějaká tajná receptůra )

no a pak dobrou chuť a velké boule za ouškama
 přeje Carolinka
( Věrunky hrníček se žabkou)
... tento hrneček pro kouzelné chvíle naší Carolinky byl kdysi dávno hrnečkem mým ... když vidím na něm ten zub času, kus historie, oprýskaný zlatý proužek i bez myčky ... mám hřejivý pocit ..


... velkou náruč hřejivých pocitů a skvělých chutí ...

Věrka a Carolinka

27 komentářů:

  1. Máš moc šikovnou dcerku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, děkujeme za moc hezký a srdíčku lahodný komentář. Krásný den ♥ Věrka

      Vymazat
  2. ahojte babule :)...vy ste teda sikovnice....:) kolacik bol peceny s laskou a neznostou...verim, ze bol dobrucky... :) pa, Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzanko, děkujeme za hezká slovíčka. Koláč byl dobrý... musel...vždyť to bylo veledílo. Všem to vypráví na potkání a dožaduje se další tvorby v kuchyni. Mám radost. Krásný den ♥ Věrka

      Vymazat
  3. Věru to je parádička. Carolinka je moc šikovná. Úplně si to představím, jak musela být na sebe pyšná. No o mamince ani nemluvím. Moc krásně jsi to všechno popsala, jako vždycky.
    Krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, děkuji za komentář. Nadšení dětí je skutečně nepopsatelně kouzelné. Z té nálady čerpám pro své hezčí dny. Brzy zase něco vytvoříme :-) Krásný den ♥ Věrka

      Vymazat
  4. šikulky jste obě a krásně jsi to napsala i nafotila! Receptik ukladám a vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za hřejivá slova, ta jsou pro mne skutečným potěšením a hnacím motorem pro další příspěvky. My moc děkujeme za inspiraci rolek u Tebe na blogu. Myslím, že vím, co budeme zítra tvořit :-) Krásný den ♥ Věrka

      Vymazat
  5. Věruško,vyřiď Karolínce,že je holčička šikovná a ten její receptíček určitě vyzkouším,neb mám v mrazáku plno borůvek.Ale nevím jestli se povede to kouzlo s tou žmolenkou,nemám doma takovou malou kouzelnici jako je ona.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, Carolinka se právě houpe v houpacím křesle sleduje pohádku a já ji čtu Tvůj komentář. Její odpověď : " No klidně paní ten koláč upeču , to není problém. " A máš Maruško pečení vyřešené :-) Krásný den♥ Věrka

      Vymazat
  6. Vzkaz pro Carolinku....super nápad...můj Honzík měl chuť na něco dobrého, tak ho překvapím a rychle utíkám vyčarovat také borůvkový koláč...jistě bude mít velikou radost, šel s babičkou na klavírní koncert, venku je sychravo, koláč a čaj bude to pravé, až se vrátí...děkuji za inspiraci :-D Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lucinko, děkujeme za komentář a motivaci o kultuře. Už delší čas koketuji s myšlenkou, že si vyrazíme na dětské divadlo. Koncem února nás čeká maturitní ples Honzíka, (Carolinky VELKÝ brácha) to bude taky kultura :-) . Přejeme , ať se dílo daří a Tvému Honzíkovi chutná. Krásný den ♥ Věrka

      Vymazat
  7. Zdravím vás Vierka.Na vašom blogu si vždy tak oddýchnem.Všetko viete krásne napísať a je radosť to čítať.Carolinka je šikovné dievčatko a koláčik sa jej parádne vydaril.Ved je šikulka po maminke.Majte sa krásne dievčatá.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi VELKÉ díky za krásná slova. Některé holky pro relax chodí do fitka, jiné do kavárny, další na rande ... atd. Já chodím na blog pro takovéto kouzelná slovíčka. A moc ráda. Děkuji ♥ Věrka

      Vymazat
  8. Milá Věrko,pečení bylo díky Carolince úsměvné...."máslíčko....cukříček...",božínku to byla pohodička,od teď si to jinak v duchu neřeknu.....hm,byl tuze dobrý.Peču také v téhle koláčové míse....upeču a věnuji se jiné práci....vrátím se.....a půlka je pryč....ptám se,kde je ten koláč?...manžel odpoví....nevím proč pečeš půlkoláče :-)
    Spoustu takovýchto dní,Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jitko, děkuji za moc hezký komentář, který mě moc potěšil a ještě víc pobavil. Tvůj manžel ovládá podobné kouzlo, jaké má naše Carolinka s drobenkou .-) Krásný večer Věrka

      Vymazat
  9. Věrko, máš to štěstí, že máš holčinu, které předáváš ty ženské záležitosti. Já mám jen samé chlapi, ale když chtějí tak také umí - oba dva starší bravurně zvládnou bábovku, rozhodně nejsem ta, co jim podstrojuje, když něco chtějí, musí o to trochu zasloužit. Písnička je nádherná, už jsem ji dlouho neslyšela, ale vždy mi při ní leze mráz po zádech. A při slově borůvky, se mi vybaví zase moje vzpomínky z dětství, kdy jsem jako malá popadla plecháček a hliníkovou dvoulitrovou bandaskou a vyběhla za chalupu, někdy byly borůvky na koláč, někdy na žahour, samozřejmě s lívanci, no vzpomínek fůra. Mějte krásné dny,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelinko, mám dvě holčičky (jedna už je maminkou) a jednoho hocha. Je neskutečné, ale když byl Honzík malý, pomáhal v kuchyni nejvíce ze všech dětí. Když se ho lidé ptali, čím bude, až vyroste, odpovídal "mámou". Dnes už pomáhá tátovi v garáži, dílně, ve firmě. Ale na pečení a vaření s mámou si moc dobře vzpomíná. Děkuji za Tvé vzpomínání, potěšilo mne. Krásný večer. Věrka

      Vymazat
  10. Věrko moje milá,
    po delší odmlce (kdy nám nefungoval net) jsem zpět. Chyběla jsi mi a tak hltám vše, co jsem propásla. Máš moc šikovnou holčičku, radost pohledět. Díky ní z ní jednou vyroste ženská, co se bude umět otáčet v kuchyni!! Hrníčkem s žabkou jste mi opět připomněly dětství, kdy má sestřenice přesně s takovým obrázkem dostala z Německa a já po něm tak toužila.........Přeji krásnou noc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Pavli, moc děkuji za pohlazení na duši před spaním. Tvůj příspěvek je moc hezký, pro mne moc přínosný. Mám pocit, že má slova a povídání mají smysl, alespoň malý. Moc děkuji a přeji krásný večer. Věrka

      Vymazat
  11. Verusko, ty Tve pribehy, povidani a laskavost v kazdem slovicku jsou kouzelne. Je to jako pohadka, kterou nechces docist do konce.....
    Carolinka je sikovna holcicka a tak jste me holky navnadily, ze bude asi kolac :)
    Mavam a krasnou sobotu holky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Markétko, děkuji za Tvá kouzelná, pohádková slova. Pro tyto pocity z přečtených komentářů miluju blog :-) Moc děkuji a potěším Tě, píšu knihu v duchu vzpomínek. Dám Ti vědět, až spatří světlo světa :-) Věrka

      Vymazat
    2. To budu moc rada, uz se tesim Verusko. Carolincin kolac jsem odpoledne upekla a chutna neuveritelne lahodne. Velke diky holky sikovne :)) mnam

      Vymazat
  12. Odpovědi
    1. Thank you for the nice comment. I'll read it this morning little daughter Carolin :-) Věrka

      Vymazat
  13. Věruško,zdravím Tě.
    Svým milým příspěvkem a fotečkami,jsi ve mě vyvolala krásné vzpomínky na to,když byli mí kluci malí a v zástěrkách mi pomáhali kuchtit.
    Pa,Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, děkuji za hezký komentář, jsem moc ráda, když mohu druhé potěšit.Takové řádky , jako od Tebe, čtu moc ráda. Krásný večer. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...