Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 25. ledna 2014

... první slovo ...


 … na počátku bylo slovo… každý z nás vyřkl své první slovo… a když jej vyřkne dítě, je to krása …  vzpomínáte na ty chvíle? Vzpomínáte na to slovo? …
... já & Honzíček ...
 … když nám v létě r. 2012 naše dcerka  Kristýnka sdělila, že bude maminkou, všichni jsme popadali na záda. ( Pochopitelně nejvíce já. ) Po umělecké škole následovala jazyková a poté, když se  zrovna  dostala na vysněnou školu spousty dívek – letušku, přišla tato zpráva ...
 Její zářící oči , rozdávající úsměv všem,  klidná povaha a milý hlas, tuto profesi doslova předesílal. Jenže člověk míní, Pán Bůh mění … Z letušky se stala maminka a to skvělá maminka. Její malý Honzíček s ní „letí“ životem a ona pořád rozdává ty nejkrásnější úsměvy s jiskrou v očích a nejvíce malému Honzíčkovi …
 
... teta Carolinka a její synovec Honzíček. Akvárium je jejich domácí kino ...
 …  vzpomínám si na ty momenty, jak jsem si neuměla představit, že budu babička, že naše mladší dcerka Carolinka, 4 letá teta… že mě tak bude to malé stvoření oslovovat „babi“…že naše Kristýnka bude maminka… že a že a že … a víte co? Já podala ruku osudu, přijala jsem to celé, ať se mi to líbilo či ne. A osud mi řekl, že všechno je jak má být. Řekl mi to tichými slovy … tím, že Honzíček má podobnou tvář a povahu té mé  …řekl mi to jeho energií, která se s tou moji přitahuje… řekl mi to jeho úsměvem, který mi dává a já se na něj vždy tak těším…řekl mi to jeho nataženými ručičkami a já ho tak ráda objímám…a dnes mi to řekl i prvním slovem …
„ bába“
 
... naše dcerka  a náš vnouček ... je to krása ...
… ještě před rokem jsem si neuměla představit, že mě tak bude to malé stvoření oslovovat a dnes mám zakalené oči slzami a dojetím … A já říkám, díky Bohu, že dokáži prožívat tyto chvíle …
…všem krásný víkend plný krásných chvil  …
Věrka

20 komentářů:

  1. Krásný článek, také už se těším až mi můj tříměsíční vnouček řekne bába :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeni, děkuji za Tvá slovíčka a přeji jen ty nejkrásnější pocity a zážitky, s vnoučkem i rodinou. Krásný večer. Věrka

      Vymazat
  2. Moje milá Věrko,
    ani já jsem si nepředstavovala, že budu tak rekordně mladá babička......však sama víš, z mého psaní. A dnes - patnáctiletý vnuk chodí na průmyslovku. Strašně to letí a i já si vzpomínám na jeho první slovíčko i žvatlání. Ve čtvrtek jsem se opět dmula pýchou, když se svojí kapelou vyhrál v postupovém kole první místo. Tetička i synoveček jsou opět jak přes kopírák. Krásné dětička a přeji Ti, ať Ti dělají jen samou radost. Krásnou sobotu (u nás sněží. tak je alespoň krásný výhled z oken).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Pavli, děkuji za hezký, příjemný komentář. Přeji spoustu radostí s vnoučkem i celou rodinou. Jak bude trochu čas a klid písnu. Hezký večer. Věrka

      Vymazat
  3. Moc pěkně jsi to Věruš napsala a já se taky těším jako Zdenka , až mi můj včera tříměsíční vnouček řekne bába .... užívej si to ..jsou to naše zlatíčka ...pěkné dny ...pa Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Haničko, tak tak, přesně tak. Je zvláštní, že to s vnoučátky je vážně jiné a to máme malou dcerku, takže to není tím, že děti jsou velcí a my si pamatuje,e jejich dětství vzdáleně. Ne, máme doma 5 letou Carolinku a dokonce některé věci Carolinka s Honzíčkem užívají stejné a přesto vztah s Honzíčkem je jiný. Neumím to pochopit a i pojmenovat. Ale je to fajn. I Tobě moře krásných dnů s vnoučkem a rodinou. Krásný večer.Věrka

      Vymazat
  4. Věruško krásně jsi to napsala, ale stejně ještě nechci aby mi nějaký špuntík říkal babi. Jen ať synátor pěkně dostuduje. :-) Ale je mu téměř 16 takže má opravdu ještě čas. Ale nedávno jsme s manželem zrovna na tohle téma přemýšleli. Kdybych ho měla v osmnácti a on své děťátko také tak, tak už vodím vnouče do školky. :-D
    Měj se krásně a prcka si co nejvíc užívej. Babiček co mají o svá vnoučata zájem je čím dál míň. Proto fandím všem, které dokážou být opravdovými babičkami. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leni, rozumím a chápu. Ale mohu Tě uklidnit, že když to přijde, nenadělá člověk vůbec nic. Musí to přijmout. A časem zjistí, že věci se dějí tak, jak se dít mají. Některé mezníky v životě nelze obejít ani minout, všechno se v našich životech děje z nějakého důvodu. Jen v daný okamžik většinou nechápeme proč :-) Jsem typ maminky nosící minisukně, sledující nejnovější trendy a to ve všem a teď člověk z minuty na minutu stojí před tím, že bude babička. Nevíš zda se smát či plakat a do té osudové chvíle Ti skočí na klín ani ne 4 letá dcerka. No , tak nějak jsem to měla... a mohu zcela zodpovědně říci, že antikoncepce není 100% :-) viz. náš Honzíček. Krásný večer. Věrka

      Vymazat
  5. Věruško ráda si u tebe vždycky počtu :-))) Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivu, to mě moc těší :-) jen nějak v poslední dny nestíhám. Ale hlásí mrazy, tak budeme více doma, tak to bude lepší :-) Krásný večer. Věrka

      Vymazat
  6. Věruš krásné okamžiky, užívej si tyto jedinečné chvíle, pohodovou nedělí Ti přeji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Soni, děkuji za milý komentář. Užívám si těch chvil. Jen škoda, že Kristýnka bydlí 120 km od nás. Jezdí domů, jak to jen jde a já jsem za ty chvíle moc ráda a šťastná. Krásný večer. Věrka

      Vymazat
  7. Brečím..umíš krásně psát :-).....

    OdpovědětVymazat
  8. Så fint du skriver!

    Ha en fin fin vecka!
    Kram Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... Tack för den underbara kommentaren. Jag haft mycket dina ord. Tack. Věra

      Vymazat
  9. u nás to bolo podobné (ja ako dcéra..) a teraz si bez drobca nevedia predstaviť deň, je pre nich večnosť, keď ho náhodou zoberieme k starkej na lazy; užívaj si ho, dokým je maličký.. Vicky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vicky, děkuji z amilá slova a pohled tzv. z druhé strany. Myslím, že i naše Kristýnka je šťastná, že ho má. Tedy myslím, vím to :-) A já když čekala třetí miminko, Carolinku, zprvu jsem si tajně přála chlapečka, který by byl tmavý, okatý, jako já. No a tak mi to Bůh nadělil v podobě vnoučka :-) Třetí miminko se narodilo podobné tatínkovi, modrooké, světloučké...podobu nejde naordinovat. Ale podstatné je , zda je dítko a všichni kolem něj zdravé a šťastné. Krásný den. Věrka

      Vymazat
  10. To je nádherný článek!!! No, nevím, v jakém věku jsi se stala babičkou, na fotkách vypadáš tak mladě! :) Ale věřím, že jste obě - jak maminka, tak i ty - babička, moc spokojené. Honzík je nádherný! :) A jak jsi se zmiňovala výše v komentáři o podobě... mám dvě děti a obě jsou celý manžel :) Jen Rozárka má moje oči :)
    PS: A děkuji za recept výše - kopečková buchta. Parádní, určitě vyzkoušíme! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... děkuji za hezká slova. Honzík je celá Kristýnka, maminka. Nevěřila bych, že dokáže se podoba tak markantně zdědit. I když mě a Kristýnku (dceru) si pletou dodnes. A protože mám jaště jednu malou dcerku Carolinku, když jdeme po ulici, Kristýnka s kočárkem a já za ruku s malou holčičkou, je to slušný rébus. Babičkou jsem se stala ve 42 letech :-) Trojnásobnou maminkou v 38 :-))) Krásný večer. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...