Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 14. ledna 2014

... po čertech dobrá polévka ...

 … tak bych nazvala“ Aztéckou polévku“ , která je ostrá jako břitva, pálí jako peklo a když ji sníte, nervózně pokukujete po dalším malém přídavku, který tedy nemusí být až tak malý. Nejsem milovník pikantní kuchyně, jako moji chlapi, ale tato indiánská polévka je první pikantní jídlo, které mne doslova dostalo. A věřím, že i většinu z vás …

 … moje babička říkávala „ polévka je grunt, maso je špunt“. Nikdy jsem tomuto zvláštnímu sloganu nerozuměla, až do chvíle, kdy jsem se stala mámou.  Tam jsem viděla, že malé děti nejvíce zasytí polívčička. V nemoci je postaví na nožičky a když povyrostou , tak jen dobrá polévka je zahřeje i na duši. Dobrá polévka je babi prostě grunt J

… už je tomu nějaký pátek, co jsme objevili za humny indiánskou hospodu. Ať je jaké je, jedno je jedinečné – Aztécká polévka. Ten pokrm indiánských Bohů jíte za praskotu ohně u obřího krbu, ze všech stěn a stran na vás vzhlížejí rudí muži vrásčitých tváří ošlehaných větrem. Tento národ ve mne vzbuzuje velkou úctu a respekt. Pro jejich naturel, živočišnost, přímost, hrdost, rovnost a oddanost. Pro lásku k přírodě, pro lásku ke slunci, větru, obyčejnému padajícímu listí, pro kameny na cestě, pro křik ptáků nad jejich hlavami…

 … a tak když jsem přemýšlela, jakou polévku svým hladovým krkům, jak by se nejedno indiánské dítě mohlo jmenovat, uvařit, přišel skvělý nápad – Aztécká polévka. Jsem toho názoru, že všechno se má zkusit. Když to dokázali uvařit indiáni, zkusím to také. A nebudete mi věřit, dokázala jsem to. Tak dobrou polévku jsem vážně dlouho nejedla. Naposledy v indiánské restauraci J Jak říkám, všechno se má zkusit.

Tak tady je recept pro vás a vážně neváhejte, zkusit se má všechno

... dobrou chuť, mysl i úsměv na tváři ...

Věrka

21 komentářů:

  1. Milá Věruško, další společný bod...nemám ráda pikantní jídla, ale jak jsi krásně popsala, mám na tuto polévku chuť už teď po ránu:o)
    vyzkouším, jen to pálivé koření doma vůbec nenajdu. Díky za tip a krásné povídání.
    papa, má milá a hezký den,
    monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moni, ty moje duše souznící :-) děkuji za milá slova a já jen dodávám, vyzkoušej. Já to ostřila špetkou Kajanského pepře, který sice není v návodu, ale má říz a na špičku nože mletými feferonkami alá čalamáda, které kupuji přímo v čínské restauraci. Kelímek přijde na 30,- Kč a u nás v lednici moc dlouho nevydrží.Všechny ty ingredience do sebe tak krásně pasují, super. A nutná je ta zakysaná smetana s lupínky. Přidala si i malá Carolinka a to je už vážně co říci. Krásný den. Věrka

      Vymazat
    2. Carolinko Věrko:-)), děkuji za hruškový koláč, trochu jsem byla zaskočená, jak ho mám nízký, ale snědl se nadpozemskou rychlostí - A DOKONCE ZROVNA DÁVALI TO MĚSTO ANDĚLŮ:-))) Ta vůně je božská, skutečně to provonělo až na venkovní chodbu!
      Teď se zeptám asi hloupě, ale tak jako hruškový koláč nebude bez hrušek hruškový...to avokádo je tam NUTNÉ?! Bez něj by to nemělo tu správnou chuť?
      Jinak nevím, možná jsem si to jen vsugerovala, ale jednou v létě jsem si dala kus řapíku jen tak na okrasu do sklenice (pravda nevoní líbivě ale sluší mu to) a mám pocit, že jak dlouho!!!! vydržel čerstvý a s tou silnou vůní, vůbec jsem neměla v kuchyni mouchy atd...
      Hezký den, Magda

      Vymazat
    3. Milá Magdi, přiznám se, já na to avokádo zapomněla a polévka byla super. Celer jsem tam nakrájela celý, normální, brukev na malé kousíčky. Polévka je vážně BOŽÍ. PS: na město andělů jsem též koukala a schválně čekala na pasáž o hušce :-) Věrka

      Vymazat
    4. Ježiš to je milé!!! Asi jsem právě pochopila pointu slova "tetelit se" radostí, protože i v 6a30i se tu culím jak to telátko:-))))
      No optika se mlžila no...jak Cage řekne "V ím, jak chutná hruška ale nevím, jak chutná Tobě"...no v tom je taková něha a touha se vcítit do někoho, na kom mi záleží...
      No nic, jdu něco dělat:-)) Jsem dnes se synem doma, tak si děláme červenou čočku, co jsem ji "objevila", tak ji můžu pomalu obden:-)
      Magda

      Vymazat
  2. Teď v zimě miluji polévky,zahřejí po duši i u srdce.Tuhle určitě vyzkouším i s avokádem,už se na ni těším.Běžím nakoupit všechny ty dobroty.Doufám,že bude chutnat tak,jako u vás Věruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, je vážně báječná. Nejsem polévkový typ, ale tahle nemá chybu. Když ji jím je pikantní, ale ta zakysanka to zjemňuje a ty lupínky k tomu, no to je prostě opera... Právě mi na kamnech klokotá v hrnci pro velký úspěch všech a k tomu ještě naše malá Carolinka peče svůj první koláč s borůvkami. Právě sedí u trouby a hlídá velkou ručičku, až bude na trojce :-) Krásné. Její veledílo jistě bude dalším mým příspěvkem. Krásný den. Věrka

      Vymazat
  3. Je to velká šikulka,už se těším na ten výtvor.Určitě to bude velká mňamka.A já mám nakoupeno a jdu na to.Dostala jsem vše co do ní patří,tak hurá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... tak se ozvi, jak se dílo vydařilo. Krásný večer. Věrka

      Vymazat
  4. Věruško, když jsem viděla fotky, myslela jsem, že to je ta "moje" z červené čočky... Ale omyl, rozšířila si mi obzory, recept se mi líbí, ráda vyzkouším. A pohladila duši povídáním,jak vždy...
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helenko, tak to mne moc těší, že tak na dálku umím pohladit duši, mám radost. A polévka je vážně báječná, neotřelá, jiná, no prostě indiánská. Krásný večer.Věrka

      Vymazat
  5. Vypadá slibně - zajímavá bude ta chuť avokáda v teplé polévce - určitě jdu do toho !!!Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivo, ať se dílo daří, věřím, že se bude dařit.Krásný večer. Věrka

      Vymazat
  6. Tak už tuším co bude zitra k obědu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, a vážně vřele doporučuji. odpoledne jsem uvařila další hrnec dnes na večeři s myšlenkou, že bude i zítra na oběd :-) Na oběd zbyl s bídou jeden talíř. Tak ať se dílo daří. Věrka

      Vymazat
    2. Byla dnes k večeři..... zmizela okamzite, ale prý byla přece jen moc ostrá :-)

      Vymazat
    3. :-) jj, indiáni nejsou barbie :-) Já ale kus porce oddělala stranou bez ostrých koření pro malou. Podle mého názoru byla hodně mdlá a ta naše hodně ostrá. Bylo by ideální něco mezi, zlatá střední. Ovšem mě kupodivu chutnala. Ta zakysanka s lupínky je doslova třešnička na dortu :-) Věrka

      Vymazat
  7. Tak to prubnu. Nějak mám pocit, že jsou doma všichni po vánocích hodně rozpapaní-)) Věru, krásné dny. Pa Věra♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Věru, prubni. Dám hlavu na špalek, že sklidíš úspěch. Tvé děti jsou ve věku mých (těch velkých) a ti mi sdělily, že to je neskutečně dobrý požer :-) Jo, indiáni věděli, co je dobrého. Jednou v životě jsem ochutnala bizoní maso. Nevěděla jsem to, co jím, (na jakémsi rautu) ale hned jsem chtěla ještě kousek. Jak říkám, kam se hrabeme za indiány. Krásný den.Věrka

      Vymazat
  8. Polévka vypadat vynikající a to je pečení dortů taky .. Mmmmm ...
    Přeji hezký den, Věra!
    Jorunn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NiceJorunn, Tack för den fina kommentaren. Har du du har snö? Hur jag önskar det. Härlig dag. Vera

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...