Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 11. ledna 2014

... buchta z coca coly ...

 … když jsem byla malá, tak jsem všemu sladkému, co se vytahovalo z trouby , říkala „buchta“. A říkám tomu tak dodnes. Selekce na dezerty, moučníky, řezy ..atd. byla vždy pro mne zbytečně náročná, prostě byly a jsou to buchty …
... skvělá čokoláda na buchtu je z cukrářských čokoládových čoček. Doporučuji ...
 
 …dnes jsem z trouby vyndala buchtu z coca coly.
Recept zde :
3 vejce, 8lžic oleje a 100g cukru třeme (já šlehala) do pěny. Přidáme 500g prosáté polohrubé mouky, prášek do pečiva a 300ml coca coly. Píšou limonádu, já zkusila coca colu. Pečeme ve středně vyhřáté troubě 150°C cca 40minut. Ještě na horkou „buchtu“ natřeme rozpuštěnou čokoládu. Necháme zchladnout a pak krájíme a celý natěšení na další hokus pokus konzumujeme. A světe div se, povedlo se. „Buchta“ byla zkonzumována tak rychle, jako když z coca coly mizí bublinky …
 
 mám pro vás i údajný recept na coca colu. … myslím, že originál by měl zůstat originálem… jak v minulosti, přítomnosti tak i budoucnu … ona tajná ingredience 7X je chvála Bohu stále tajná …
  
Údajný recept Coca coly, který je stále opředen tajemstvím
a neb zkuste Home made Coca cola

Extrakt z koky 6 g (nepoužívá se od roku 1906)
Kyselina citronová 84 g
Kofein 28 g
Cukr (v originále nebyly označeny měrné jednotky, pouze číslice 30, pokud by šlo o unce jako u ostatních ingrediencí, bylo by to asi 840 g)
Voda 9,36 l
Limetková šťáva 0,946 l
Vanilka 28 g
Karamel 42 g nebo více kvůli barvě
Složení tajné ingredience
s názvem 7X (použijte 56 g do 18,7 l sirupu):
Alkohol 224 g
Pomerančový olej 20 kapek
Citronový olej 30 kapek
Muškátový oříšek 10 kapek
Koriandr 5 kapek
Neroli (silice z květů hořkého pomerančovníku) 10 kapek
Skořice 10 kapek
... čokoláda z cukrářských čoček voní božsky, chutná nadpozemsky....
... buchta z coca coly ...
 

 … z historie coca coly …

V r.1886 byla v Atlantě prodána první sklenice tohoto nápoje. Z čeho tenkrát pocházel? Nu přeci z výtažků koky a ořechu koly,(odtud název Coca cola ) s obsahem kokainu a kofeinu, a obsahoval také víno. Podle jiných zdrojů však Coca-Cola byla od počátku nealkoholická a vznikla v důsledku alkoholové prohibice v Atlantě vyhlášené roku 1885.
Brzy z receptury ubylo víno a Coca-Cola se stala nealkoholickým nápojem, který Pemberton propagoval jako posilující prostředek pro osvěžení ducha, proti bolestem hlavy a únavě a pro rekonvalescenci po chřipce. Roku 1888 byla obyčejná voda nahrazena sifonem.
Roku 1903 - 1904 kvůli tlaku veřejného mínění přestal být kokain do Coca-Coly přidáván a byl nahrazen zvýšením obsahu kofeinu.
Z chuťových důvodů je však do nápoje přidáván výtažek z koky zbavený kokainu. 
Coca-Cola od roku 1944 registrováno v USA také jako Coke (česky zkráceně „kola“) …

... tak šel čas ... a chuť stále zůstává ...

… Coke …

vzpomínáte si na skleněné láhve s tímto nápisem? Já je mám v živé paměti z mého dětství. Dokonce si i vybavuji místo v regále, kde se v samče na náměstí stávaly (5,20 Kčs / 0,25 l ) V ESU měli i v plechovce J. Pro nás děti, to byl nápoj jen sváteční - bohémský. Cucaly jsme ho ze skleněné láhve s nápisem Coke brčkem a občas probíhal u nás o coca colu i nelítostný boj … Vzpomínám si, že i po revoluci byl tento posvátný nápoj prodávám ve skleněných láhvích a to dokonce i o větším objemu.  Nevím, kdy se začal prodávat v PETkách, ale vím, že pro mne je pořád nápojem jiným …
 
... tuto láhev si přesně pamatuji z dob mého dětství ...
...jak zpívají Bee Gees " starší pamatují, mladším řekneme"
... no a tak dnes jsem udělala i tak trochu jinou buchtu. Vzpomněla jsem si, jak jsem jako malá brčkem ze skleněné láhve vysávala i tu poslední hnědo černou kapičku…  Vzpomínala jsem i jak jsme jako puberťáci milovali colu s rumem. Vzpomínala jsem i na nádherný pocit, když k nám na náměstí přijel  za husté sněhové chumelenice červený kamion Coca cola a všem dětem se zatajil dech, otevřely pusinky a rozsvítily se jim oči … Coca cola má prostě příběh…
... miluji rána, kdy voní obývákem káva, čerstvá buchta a svítí slunce ...

přeji stejný víkend  -  plný vůní , chutí a světla

Věrka

12 komentářů:

  1. Věruško, tvá buchta z Coca-coly mě nadchla, určitě jí vyzkouším !!!! Děkuju za recept ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, děkuji za komentář. Ráda v kuchyni experimentuji. Buchta se povedla, je dobrá. Krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, u nás doma se dělávala kdysi buchta z malinové sytě růžové malinovky ve skle . Tu chut si ještě pamatuji... tu s coca -colou zkusím, zrovna tu láhev mám od Vánoc otevřenou.Hezkou sobotu Vám doma a díky za tak skvělou reportáž o Coca-cole. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko děkuji. Tu sytě růžovou si pamatuji, milovala jsem ji. Byla ve skleměné láhvy a uprostřed láhve byly takové čvterečky. Prodávali i žlutou a bílou. A taky obyčejný sifon za korunu :-) Zkusím tu z té malinovky.Díky za typ. Věrka

      Vymazat
  3. Říkala jsem ji limonádová buchta a dělávala jsem ji dětem ve školce.Taky byla i vitacitová,ta byla taky moc dobrá.S tou výbornou čokoládou musí být famozní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, řekni a jaká je? Ještě jsem ji nezkoušela. Popravdě našla jsem recept na limonádovou buchtu, otevřu ledničku a tam jen cola. Tak jsem to vytvořila z coly. :-) Ta čokoška nemá chybu. Vždy jsem dělala polevu buď z čoko na vaření nebo z hotové polevy. Ale toto je úplně jiný level. Doma to vonělo po čokoládě ještě půl dne.Doporučuji. Krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  4. Z Coly jsem ještě mezkoušela, jen z limči:-))
    Ale co pamatuju, dřív byla Cola chutnější než teď:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ajko, děkuji za komentář. Já nejsem denní konzument coly, pořád k ní přistupuji jako k výjimečné limonádě. Nějak to ve mě zůstalo :-) Rozeznám rozdíl mezi pepsi a colou, ale to je asi tak vše :-) Pá Věrka

      Vymazat
  5. Věruško, připomněla jsi mi dobu, kdy jsme jezdili s rodiči do Krkonoš lyžovat a luxusem v dobách komunismu byla ve vinárně koupená po velkém škemrání ona skleněná lahvička s brčkem a k tomu hrál jukebox tehdejší pecky:o)
    Teď Colu vůbec nepiju a nekupuji ji, ale měla jsem na ní chuť jen jednou v životě a to, když jsem čekala Terezku:o)
    papa, děkuji za krásné čtení a měj se nádherně♥
    Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, děkuji za hřejivá slova vzpomínek. Colu mám jinak vyzkoušenou a skutečně funguje, když je malé špatně od bříška a zvrací, tak je to lék nad léky - ledovou po lžičkách. Máme pokrokového pediatra a ten to doporučuje všem. Měj se božsky ♥
      Věrka

      Vymazat
  6. Ta vitacitová je výborná.Tmavé těsto na to tvarohový krém a nakonec želé z vitacitu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, pokud máš recept, mohu Tě o něj poprosit na email? vera.si@seznam.cz
      Děkuji ♥ Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...