Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 17. srpna 2018

Modro, kam se podíváš ...



Tuto cestu švestkovou alejí znám léta letoucí.

Ale už dlouho jsem po ní nešla, až nakonec…




Jaký „zázrak“ nás tam čekal, se snad nedá ani vypovědět.
Přímo roj motýlů…


Tolik Pavých oček pohromadě jsem ještě neviděla…





Nyní, v období sucha, i tito krasavci hledají vláhu.

Objevili ji na spadaných švestkách.

Seděla jsem na mezi a nestíhala tu krásu v modrém koberci fotit.






A co bylo bonusem? Mezi poletující krásou, opět pírko …

Hodně jich teď v poslední době nacházím.

Těší mě to.




Pár slív jsme si donesly domů a upekly jsme mřížák.

Koláč ze švestek.




Recept na těsto 
ZDE 




Malou inovací je, že jsem daly na těsto jakýsi jogurt z Lidlu s příchutí vaječný koňak.
Musím vám holky říct, že to je tedy vážně mňam.




A když slívový mřížák voněl celým domem, vzpomněla jsem si na starou alej mé babičky.




Ta, která vedla od silnice, až ke kolejím a dál k lesu. Babička tomu lesu říkávala Boroviny.
A když jsme jezdívali s našima na podzim na slívy, ráda jsem běhala prašnou cestou až ke kolejím. Udýchaná jsem přiběhla ke křoví, k obrovskému planému keři, kde jsem si představovala, že je velkým domem. Hodně jsme si stavěly s dětmi bunkry a různá obydlí.

Táta pak na mě volal, ať se vrátím, že už jedem domů.
V autě jsem držela kbelík plný švestek a já věděla, že začíná období buchet.

Protože je všude modro, kam se podíváš …



Hezké dny všem

Věrka



14 komentářů:

  1. Věruško, to je nádhera. Krásné modro. Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji. Modrá je dobrá :-) Období padajících švestek mám ráda, odjakživa. Přeji krásný letní víkend. Věrka

      Vymazat
  2. Letošní horké léto přineslo bohatou úrodu ovoce i zeleniny. Když vidím Tvé fotografie s modrým nádechem, dostala jsem chuť na koláč se švestkami nebo na knedlíky.
    Měj krásný víkend. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ruzenko, děkuji za Tvé řádky. Mavam z Nebe.Z pod oblohy plné hvězd.Verka

      Vymazat
  3. Zrovna včera mi nová mladá sousedka donesla švestkové buchty. Že dostala spoustu švestek od rodičů,bylo jí to líto vyhodit,tak napekla několik plechů buchet a rozdávala je po baráku😊. Potěšilo to... Peříčka kolem jsou dobré znamení... Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivco,díky moc.nádherný počin.zdravím paní sousedku.Tobě ještě jednou za nádherný,vonavy dárek.Verka

      Vymazat
  4. Milá Věruško. Tobě ladí i ti motýli se švestkami a barvou země. Máš i štěstí, že přilétnou když tudy jdeš.....že by ta peříčka měla takovou čarovnou moc? asi ano...... je to nádhera. Sousedka podala dědovi přes plot kýbl švestek. Tak se ráno vrhnu na povidla. Pozdrav všem od nás ze severu. Babi jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jiro,ať se daří dílo povidlove.tady v Nebi je horko jako v peci.posíláme všem pozdraveni.Verka

      Vymazat
  5. Krásnééé!
    Chystám se na email. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už teď se moc těším.
      Minulý týden,v době,kdy jsem potřebovala klid,mír a ticho,přišla mi sms od kamaráda,smutná zpráva o jeho tátovi. O to více jsem si mnohé uvědomila.dostala jsem spousty emailu,za které moc děkuji.Verka

      Vymazat
  6. Dneska naladěno velice poeticky a přiznám se, že to ladí oku i duši ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.snažím se nakopnout do pohody a klidu.naštěstí mi hodně pomáhá Nebe.preji pekny den.Verka

      Vymazat
  7. Milá Věrko, zrovna včera jsem pekla kynutý ovocný koláč ze všech druhů ovoce, které zrovna zraje. Jsou tam samozřejmě i švestky. Ty, společně s meruňkami a třešněmi mám na těchto koláčích nejraději. Letos je taková úroda ovoce a zeleniny, že to nestíhám zpracovávat a celé léto jen zavařuju. Už to není kam dávat, všechny ty kompoty, marmelády sirupy, likéry, čatní a nakládanou zeleninu. Pírka nacházím poslední dobou taky velmi často, nebo si jich poslední rok možná víc všímám a nejen jich. I ostatních znamení. A motýli mi od dětství připadají jako zakleté víly, s krásnými barevnými křídly a tak něžní. Měla jsem je v jedné dětské knížce, ve které květinové víly byly. Věruško, i když Ti život přináší tolik těžkostí, Ty si vždycky najdeš to krásné. A tak to má být. To špatné vyvažovat tím pozitivním. A o tom život je. Umět jej přijímat se vším všudy. Jinak by nám to hezké zevšednělo a už bychom ani nevěděli, že to právě prožíváme. Všechno má smysl a každý den, ať je jakýkoli, je dar. Přesně jak to píšeš. Alena(modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko,ze srdce děkuji za nádherný komentář,za krásné slova a souznění.Verka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...